W piątek, 20 października 2023 roku, Michał Zwyrtek uczestniczył, jako słuchacz, w prestiżowej konferencji naukowej organizowanej przez Akademię Górnośląską im. Wojciecha Korfantego w Katowicach, Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu oraz Uniwersytet Warszawski. Tematem przewodnim konferencji była komunikacja marketingowa, ze szczególnym uwzględnieniem public relations. Wydarzenie zgromadziło licznych badaczy, praktyków oraz ekspertów z dziedziny komunikacji, którzy dzielili się swoimi doświadczeniami oraz wynikami badań.
Tematyka konferencji – nowe wyzwania w komunikacji marketingowej
Podczas konferencji poruszono wiele istotnych tematów związanych z ewolucją komunikacji w dobie cyfryzacji. Konferencja poświęciła wiele uwagi wpływowi cyfryzacji na komunikowanie się firm z otoczeniem. Dyskutowano o narzędziach public relations oraz marketingu w erze cyfryzacji, a także o tym, jak technologia cyfrowa zmienia tradycyjne formy komunikacji. Jednym z kluczowych tematów omawianych podczas konferencji były etyczne wyzwania badań nad komunikowaniem się, a także rola komunikacji w budowaniu świadomości społecznej w zakresie ESG (Environmental, Social, Governance). Prelegenci zwracali uwagę na potrzebę prowadzenia odpowiedzialnych działań informacyjnych, które promują zrównoważony rozwój oraz społeczną odpowiedzialność biznesu.